7 Temmuz 2013 Pazar

Biri ramen mi dedi ?






Ramen yemeyi cidden seviyorum,oldukça lezzetli buluyorum.Kore dizilerinde höpürdete höpürdete yedikleri için ister istemez ''Abi nedir neyin nesidir bu ramen? Makarnaya benziyor,abartıyorlar mı yoksa o kadar lezzetli mi ki ? '' deyip denemeye karar vermiştim rameni.İlk denediğim zamandan beri de müptelası oldum kendisinin.Yaklaşık 1 buçuk aydır yemediğimiz,dolayısıyla özlediğimiz rameni yemek için yine adres değişmedi.Sultanahmet Seoul Restaurant'ta aldık soluğu.





Öncelikle Seoul'un personelini çok çok seviyorum.Çok iyi niyetli insanlar.Sahibi Koreli ajusshi de gelip sizinle ilgileniyor,sohbet ediyor,garsonlar da öyle keza.Mesela tofu adında (sonradan soya peyniri olduğunu öğrendiğimiz,tatsız tuzsuz,sırf meraktan sipariş ettiğimiz yiyeceğe -Siz bunu beğenmezsiniz,bu benden olsun dedi garson bey ve hakikaten de beğenmedik fakat en azından denemiş olduk :)


İşte tofu :) 

Biz yine bildiğimizden şaşmayalım,yeni lezzetler deneyelim derken aç kalmayalım,riske girmeyelim dedik indirdik mideye ramenimizi,kimchimizi...




Ardından da Türk damak zevkine kesinlikle çok yakın,Kore mantısını yani mandu'yu denedik.Buyrun bu da Mandu




Mandu,içinde kıyma,yeşil soğan (daha başka malzeme varsa bilemiyorum gördüğüm kadarıyla) olan bizim mantıya benziyor tadı, onun büyük hali.İsteğinize göre kızartılmış ve ya haşlanmış olarak sipariş edebiliyorsunuz.Biz kızartılmış olarak yedik.Çok güzeldi :) Bir dahaki sefere bibimbap denemek istiyorum çünkü bir arkadaşım ''Çok sevdim kesinlikle dene''derken,ötekisi ''Bitiremedim tabağımı çok kötüydü''şeklinde yorum yaptı.Bir de ben deneyip görmek istiyorum :)

Yemeğimizi bitirdikten sonra bize karpuz da ikram ettiler.




Karnımız tok,mutlu bir şekilde ayrıldık oradan.Kore ve Çin mutfaklarını denemek isteyenler için hoş bir yer. Gitmeyi düşünenler için adresi ; 

Akbıyık Cad. No:37 
Cankurtaran Mah. , Sultanahmet, Eminönü - Istanbul 



2 yorum: