2 Ağustos 2013 Cuma

Bursa Gezisi


Okul tatil olmasına rağmen,hem Ramazan ayı hem de sıcaklar bir araya gelince vaktimin çoğunu evde pinekleyerek,bilgisayar geçirdim bu yaz :) Dün ani bir kararla kısa bir Bursa gezisi yapalım dedik.Bursa en merak ettiğim şehirlerden biriydi çok şükür görmek nasip oldu.Kesinlikle gezilip görülmesi gereken şehirlerden biri.Biz günübirlik gittik ama vakit olsa 2 ya da 3 günde ancak bitirirdik gezilecek yerleri.Öncelikle ilk durağımız Ulu Camii oldu haliyle


Ulu Camii,Osmanlı Devleti’nin dördüncü hükümdarı Yıldırım Bayezıd tarafından mimar Ali Neccar'a 1396-1399 yılları arasında yaptırılmıştır. Rivayete göre Sultan, Niğbolu Zaferi öncesinde savaşı kazanmak için Tanrıya yalvarmış ve 20 cami yaptırmayı adamıştı.Zaferden sonra damadı Emir Sultan'ın önerisi ile 20 cami yerine 20 kubbeli tek bir cami yaptırmaya karar vermişti.
Evliya Çelebi'nin tabiriyle Ulu Cami Bursa'nın Ayasofya'sıdır.
kaynak


Bir kaç iç mekan resmi

Sonra biraz çarşı-pazar gezelim alışveriş yapalım dedik.Dikkatimi çeken şeylerden biri Bursa'da çarşıların sürüsüne bereket.Çok fazla çarşı vardı.Ve alışveriş yapmak için çok güzeldi aradığımız aramadığımız her şeyi bulduk.




Ben en çok bijuterileri severim çünkü takılarla tokalarla oyalanmayı çok seviyorum.Hangi kız sevmez gerçi ? 


Özellikle bu dükkanda çok güzel anahtarlıklar vardı.Ama hangisini sorsam 60-65 civarı fiyatlar duyunca insaf be kardeşim dedim  :( Bir anahtarlığa da o para verilir mi ?


Anahtarlıklardan ağzımın payını alan ben soluğu eşarpçıda aldım.Bir anahtarlığa 65 lira vereceğine git kendine 2 şal al bayram seyran geliyor dedim kendi kendime 


Ve işte bahsi geçen 2 şal :) Ben bir ''Şalkolik''im.Kapanalı 2 sene gibi bir zaman geçti ve ben o dönemden beri hep şal kullanıyorum.3-5 tanenin dışında eşarbım hiç yok diyebilirim.Nedenine gelince kendime eşarbı yakıştıramıyorum bir türlü ve yapmasını da beceremiyorum.Ayrıca eşarp seçme özürlüyüm :)


Bakın burda kimler varmış.Neneyle dede kurulmuş vitrine gelene geçene bakıyorlar :)


Dediğim gibi Bursa'da çarşı bitmedi.Bir başka çarşıya,Eski Aynalı Çarşı'ya geldik.Buranın ayrı bir havası vardı,hoşuma gitti.


Bu çarşı önceden hamammış ve 1339 yılında Orhan Bey döneminde yapılmış.İçinde 15 dükkan var ve antika-mücevher üzerine satış yapıyorlar.


Son olarak bol bol kuyumcu gördük ve çok da ilginç tasarımlar vardı.Bu da yüzümü gülümseten bir tanesi...


Altın terlik isteyen ? :)



Bir sonraki postta görüşmek üzere

Hayırlı iftarlar :)





2 yorum:

  1. ben isterim o terlikten hiç fena durmuyor:P
    inşallah bende birgün giderim Bursa'ya..çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. köpeğen olsun ne demek bacım :p inşallah canım :)

      Sil